Автор: Євген Будько

Весняну міжнародну виставку UITT’21 у Києві турбізнес сприйняв як ковток повітря. Після кількох відтермінувань провідний захід українського туризму пройшов натхненно. Новий павільйон у Міжнародному ви­ставковому центрі потішив традиційними для туризму барвистими і масштабними стендами. Все як у не такі й давні добрі ча­си. Це відчуття супроводжувало й на діло­вих заходах виставки «UITT – Україна: по­дорожі та туризм» — виявилося, життя без «Zoom» існує! Якщо бізнес-середовище вирувало завзяттям, то про середовище ту­ристів цього не можна було сказати: звич­них збуджених юрб у «коридорах» між екс­позиціями не спостерігалося. Проте черги з турагентів біля туроператорських стендів вселяли надію на майбутній сезон.


Хай там як, а вперше з 2019 року вистав­ковій компанії «Прем’єр Експо» вдалося зібрати туристичну тусівку з представників 152 фірм і 14 країн. Багато держав предста­вили свої національні стенди, зокрема й ті країни, які ще не почали приймати україн­ських туристів через пандемію, але дуже на це сподівалися. Найбільша експозиція належала Туреччині (304 кв. м), друга за площею — Болгарії (161). Не відставали й туроператори українського ринку: «TUI Ukraine», «Coral Travel», «Pegas Touristik», «Feeria Mandriv», «Vitiana» та інші.


На маршрути України запрошували 13 її міст і регіонів, представники яких прояв­ляли максимум активності й креативності. З найбільшим розмахом презентувалися Вінниця та Вінниччина. Вирізнялись такі незвичні дестинації, як Кривий Ріг зі своїм індустріальним туризмом або національний природний парк «Олешківські піски». До слова, останнім часом кількість туристів в «українській пустелі» зросла з кількохсот до рекордних 17 000 за рік. Загалом період карантинних обмежень щодо закордонних подорожей виявився чудовою нагодою для розвитку внутрішнього туризму.


Виставка — можливість не лише для пре­зентацій і ділових контактів, а й для розв’я­зання нагальних проблем галузі, напрацю­вання шляхів її розвитку фахівцями держав­ного, бізнес-сектору та професійної громад­ськості. Одним із майданчиків для цього став «круглий стіл» за участі посольств та іноземних турадміністрацій, на якому об­говорили перспективи відновлення турпо­токів після коронакризи. Національна ту­ристична організація України спільно з «батьками» виставки провела цікаві панель­ні дискусії: щодо розвитку міського туризму (спецгість — ексміністр економіки України Павло Шеремета), МІСЕ-туризму (спецгість — відомий економіст Андрій Длігач), безпеки та якості у сфері подорожей і від­починку, шопінг-туризму в Україні. Комі­тет туризму Торгово-промислової палати влаштував «круглий стіл» щодо стимулю­вання внутрішнього та в’їзного туризму в Україну. На зустрічі з назвою «Tokudydali» відомі мандрівники і турфахівці обговори­ли можливості планувати і здійснювати подорожі в умовах пандемії. Поза експози­цією, та все-таки з нагоди відкриття вистав­ки, посольство Туреччини влаштувало при­йом у надзвичайно теплій атмосфері.


Шкода, що вперше за 26 років існуван­ня головної в Україні турвиставки її не від­відали державні керівники туристичної га­лузі. Тоді як у всьому світі такі заходи відкривають президенти, прем’єри та королі.
Але караван іде, формотворчі процеси в галузі тривають, і унікальна подія UITT’21 дає сподівання, що скоро туризм задихає на повні груди. Хотілося б це відчути вже 5–7 жовтня, на виставці UITM’21. Як кажуть організатори виставки та гравці турринку, #всебудетуризм!