Весняну міжнародну виставку UITT’21 у Києві турбізнес сприйняв як ковток повітря. Після кількох відтермінувань провідний захід українського туризму пройшов натхненно. Новий павільйон у Міжнародному виставковому центрі потішив традиційними для туризму барвистими і масштабними стендами. Все як у не такі й давні добрі часи. Це відчуття супроводжувало й на ділових заходах виставки «UITT – Україна: подорожі та туризм» — виявилося, життя без «Zoom» існує! Якщо бізнес-середовище вирувало завзяттям, то про середовище туристів цього не можна було сказати: звичних збуджених юрб у «коридорах» між експозиціями не спостерігалося. Проте черги з турагентів біля туроператорських стендів вселяли надію на майбутній сезон.
Хай там як, а вперше з 2019 року виставковій компанії «Прем’єр Експо» вдалося зібрати туристичну тусівку з представників 152 фірм і 14 країн. Багато держав представили свої національні стенди, зокрема й ті країни, які ще не почали приймати українських туристів через пандемію, але дуже на це сподівалися. Найбільша експозиція належала Туреччині (304 кв. м), друга за площею — Болгарії (161). Не відставали й туроператори українського ринку: «TUI Ukraine», «Coral Travel», «Pegas Touristik», «Feeria Mandriv», «Vitiana» та інші.
На маршрути України запрошували 13 її міст і регіонів, представники яких проявляли максимум активності й креативності. З найбільшим розмахом презентувалися Вінниця та Вінниччина. Вирізнялись такі незвичні дестинації, як Кривий Ріг зі своїм індустріальним туризмом або національний природний парк «Олешківські піски». До слова, останнім часом кількість туристів в «українській пустелі» зросла з кількохсот до рекордних 17 000 за рік. Загалом період карантинних обмежень щодо закордонних подорожей виявився чудовою нагодою для розвитку внутрішнього туризму.
Виставка — можливість не лише для презентацій і ділових контактів, а й для розв’язання нагальних проблем галузі, напрацювання шляхів її розвитку фахівцями державного, бізнес-сектору та професійної громадськості. Одним із майданчиків для цього став «круглий стіл» за участі посольств та іноземних турадміністрацій, на якому обговорили перспективи відновлення турпотоків після коронакризи. Національна туристична організація України спільно з «батьками» виставки провела цікаві панельні дискусії: щодо розвитку міського туризму (спецгість — ексміністр економіки України Павло Шеремета), МІСЕ-туризму (спецгість — відомий економіст Андрій Длігач), безпеки та якості у сфері подорожей і відпочинку, шопінг-туризму в Україні. Комітет туризму Торгово-промислової палати влаштував «круглий стіл» щодо стимулювання внутрішнього та в’їзного туризму в Україну. На зустрічі з назвою «Tokudydali» відомі мандрівники і турфахівці обговорили можливості планувати і здійснювати подорожі в умовах пандемії. Поза експозицією, та все-таки з нагоди відкриття виставки, посольство Туреччини влаштувало прийом у надзвичайно теплій атмосфері.
Шкода, що вперше за 26 років існування головної в Україні турвиставки її не відвідали державні керівники туристичної галузі. Тоді як у всьому світі такі заходи відкривають президенти, прем’єри та королі.
Але караван іде, формотворчі процеси в галузі тривають, і унікальна подія UITT’21 дає сподівання, що скоро туризм задихає на повні груди. Хотілося б це відчути вже 5–7 жовтня, на виставці UITM’21. Як кажуть організатори виставки та гравці турринку, #всебудетуризм!