Врез: Головна в країні туристична виставка осені «Україна: подорожі й туризм» фізично виявилася меншою, ніж зазвичай, але віртуально — набагато більшою і, як завжди, мала успіх. Як і наші два видання — журнал і каталог турів «Міжнародний туризм», — випущені до UITM – 2021.

Нові часи диктують нові формати. Так складається у світі, що «живий» туризм, якого не замінить ніщо, закликає на допомогу віртуальні засоби. Турбізнес, у якому живого спілкування між партнерами теж ніхто не скасовував, використовує всі можливі шляхи для розвитку.


Експозиції в Міжнародному виставковому центрі на Лівому березі в Києві демонстрували популярність: відчувалася спрага відвідувачів до подорожей і вражень, а також бажання турагентів знайти підтримку в туроператорів і підтримати їх у відповідь. Із національними стендами виступили Болгарія, Єгипет і — вперше! — Мальдівські острови. Представлялись Індія, Литва, Німеччина, Узбекистан, Франція, Чорногорія і, звісно, Україна. Загалом — 10 країн, 50 корпоративних учасників. Серед українських стендів особливо вражав буковинський — краяни запрошували на Новий рік і Маланку.
Нині складно уявити туризм без заходів безпеки. UITM – 2021 показувала в цьому приклад. Компанія «Прем’єр Експо» першою в Україні провела зі 100-відсотковим тестуванням на COVID-19 шість галузевих виставок, серед яких і UITM, — охоплено понад 2000 відвідувачів.


Окрім очікуваних суто мандрівничих новинок сезону осінь – зима 2021-2022, був широко представлений розділ IT-продуктів у туризмі — компанії з підтримки туристичних агенціях і готелів, сприяють синергії між ключовими гравцями туристичного ринку в створенні досконалого туристичного продукту. Як цей інструментарій застосовують у нашій галузі, показала і головна ділова подія UITM – 2021.


Осінню турвиставку ознаменував перший у її історії Міжнародний форум національних турорганізацій (NTO) та організацій з менеджменту дестинацій (DMO). Якщо простіше, це зібрання тих, хто розвиває, просуває туризм у своїх регіонах по всьому світу і накреслює його шляхи. На сцені в Києві й водночас онлайн на блакитних екранах по всій планеті вони визначали власну роль в умовах турбулентності світової туристичної галузі та давали поради на зразок «як прокачати свій бізнес». Заповненість конференц-залу яскраво свідчила про потрібність і популярність заходу. Спікерами й учасниками дискусій стали представники іноземних та українських національних, регіональних і локальних туристичних організацій, профільних міністерств, державних агентств, профільних департаментів і посольств. Відкривали захід три міжнародні організації найвищого рангу: Всесвітня рада з туризму та подорожей (WTTC), Всесвітня федерація туристичних міст (WTCF) і Розширена часткова угода про культурні маршрути Ради Європи (EPA). Співорганізаторами форуму виступили «батьки» виставки UITM – 2021 з компанії «Прем’єр Експо» та Національна туристична організація України.


Викликала резонанс дискусія «Туристи з країн Перської затоки в Україні». Цьогоріч у Карпатах відбувся справжній туристичний бум завдяки гостям із тих країв — і ще не кінець, адже починається гірськолижний сезон! Представники українських операторів в’їзного туризму, провідні готелі, профільні асоціації, перевізники жваво ділилися досвідом роботи з туристами із Близького Сходу, обговорювали досягнення, напрацьовували спільні рішення на наступний рік і зрештою націлилися на перший мільйон гостей із Перської затоки! Співорганізатор форуму — Асоціація в’їзних туроператорів України.
Понад 200 учасників зібрав «Форум туристичних агенцій України. Помічник турагента: must-have 2021-2022» під егідою Прем’єр Експо та ‘Української асоціація туристичних агенцій.


Уже полюбилася відвідувачам виставки зустріч із серії TOKUDYDALI — спілкування з відомими мандрівниками, які діляться секретами щодо організації подорожей. Серед спікерів був давній друг і автор нашого журналу Євген Рафаловський, який прилетів на виставку з Африки, де гостював у диких племенах.
Торгово-промислова палата й Асоціація дитячого і молодіжного туризму України провели конференцію «Мандруй Україною. Діти». Адже це наше майбутнє, і туристичне теж.


Виставка та її заходи являють собою національний майданчик, де обговорюють проблематику туризму. Шкода, що цей провідний захід поза увагою державних структур, пов’язаних із туризмом.
Тим часом UITM залишається драйвером туристичного процесу, а її організатор «Прем’єр Експо» — майстром експопрем’єр!