Міжнародний туризм. Журнал про мандрівки та відпочинок детальний пошук

На головнуНаписати листа

Редакція Новини Архів Передплата Реклама Фотобанк
Міжнародний туризм Номер 2 Профі-тур Знову на зльоті
Номер 2 від 27 березня 2017р.
Номер 2 від 27 березня 2017р.
Welcome to Ukraine
В наступному номері

В номері 4'2017

ТУНІС
Море вражень

KADEBOSTANY
Музична Рес&Публіка

КАЙМАНОВІ О-ВИ
Дайвінг&Релакс

КРУЇЗ
Шик&Економія

ІНДОНЕЗІЯ

НІМЕЧЧИНА

ГРЕЦІЯ

МАЛЬТА

ФРАНЦІЯ

ІТАЛІЯ

ЧЕХІЯ

СЛОВАЧЧИНА

ПОЛЬЩА

УКРАЇНА

 

 

 

 



VIP-клуб
Вояж-колекція
Мистецтво гостинності
Профі-тур
Живий світ
Modus Vivendi
Озброєним оком
Дива заморські
Земляк земляка
Профі-тур
Знову на зльотіВерсія для друку
Автор: Євген БУДЬКО

У листопаді МАУ відзначатиме 25-річчя. Це одноліток і постійний партнер нашого журналу. Пригадую натхненне інтерв’ю президента «Міжнародних авіаліній України» Юрія Мірошникова, яке я брав до 20-річного ювілею компанії. Але за п’ять років, що минули відтоді, здається, головний повітряний перевізник держави пережив свої найбільші випробування, як і ціла країна. І виходить на новий виток свого розвитку.

 

Про подолання як ствердження та нові перспективи нам розповів Сергій ФОМЕНКО, віце-президент «Міжнародних авіаліній України» з комерції.

  Знову на зльоті

— Сергію Вікторовичу, чим стали для авіакомпанії останні п’ять років?

 

— П’ять років… У 2012-му ми всі ще пишалися, що Україна пройшла шлях до своєї незалежності мирно.

 

Національний перевізник повною мірою відчуває на собі те, що відбувається в країні. Гадаю, в історії розвитку міжнародної авіації запишуть, що МАУ — одна з небагатьох авіакомпаній світу, що вижила в державі, де велися воєнні дії. Країни колишньої Югославії досі не мають потужної авіакомпанії. Так само — Сирія, Лівія… Список можна продовжувати. В Україні існує не тільки МАУ як, по суті, національний авіаперевізник, а й інші авіакомпанії, котрі намагаються вижити на доволі тісному місцевому ринку. Плюс іноземні колеги, що мають важелі, яких не маємо ми.

 

В Україні багато авіакомпаній, які займаються одним і тим самим. Якщо поглянути на Польщу чи Німеччину з їхнім значно потужнішим економічним потенціалом, то стає ясно, що в Україні мала б бути, певно, чверть від тієї кількості авіакомпаній, які існують зараз. Та й МАУ, якщо спиратися тільки на український ринок, могла б бути не більшою за третину свого теперішнього розміру. Адже реальна кількість українців, які можуть собі дозволити літати, платити за візи та готелі в інших країнах, на жаль, ще й досі дуже невелика.

 

Нам кинула великі виклики війна. Президент МАУ Юрій Мірошников колись назвав це «перерваним зльотом». Є такий авіаційний термін: коли літак починає злітати, після певної межі в разі надзвичайних обставин уже не можна гальмувати — закінчується злітна смуга. Наша компанія саме була на зльоті: увібрала потужності збанкрутілого «Аеросвіту», удвічі збільшила парк літаків і персонал, почала освоювати нові ринки. І в цей момент нам «відрубали» Крим, Донецьк, Луганськ, усі рейси до Російської Федерації та польоти над її територією. А ми якраз розповідали росіянам із Пітера, Калінінграда, Самари, Сочі, Єкатеринбурга, Ростова, Новосибірська, Нижньовартовська, що до Європи вигідніше літати через Київ, ніж через Москву. Географічно це коротше і логічніше, ми дружні до пасажирів, у нас усі володіють їхньою мовою… І раптом повний стоп!

 

Але ми встояли на ногах.

 

— Як вийшли з такого колапсу?

 

— Скоротили парк літаків і штат, переорієнтувалися на інші напрямки. Почали розвивати Грузію, Вірменію, Казахстан, Китай, внутрішній ринок України, опановувати Білорусь, Іран, Йорданію, Узбекистан, Шрі-Ланку…

 

Наші фахівці розуміють, як створити альтернативу втраченому. Але заважає нерозвинутість міждержавного правового базису для польотів у країни на схід від нас. Ми б могли добре просунутися на Близькому Сході, однак там немає ніякого «Відкритого неба», воно так щільно закрите, що без наполегливих урядових зусиль не обійтися. Є великі запитання до наших чиновників, які зосередилися лише на «західному векторі», уже й так досить розвинутому. Президент України видав указ про розбудову транзитних авіашляхів, але цей документ виконується дуже повільно і в більшості випадків лише щодо західного напрямку.

 

— То розвиток МАУ не зупинився?

 

— Наприклад, лише зараз виходимо на довоєнну кількість літаків, тепер їх знову 40.

 

Ми зробили те, що мали зробити. Почали літати до Чернівців, Івано-Франківська, Вінниці… У внутрішні маршрути вкладаємо шалені гроші. Тепер між містами України є рейси в різний час доби: вилітаєш зранку з Одеси до Києва, а звідти вдень — до Львова. Державні фахівці поки що не вважають за потрібне підтримувати соціально значущі внутрішні українські маршрути, тому робимо це самотужки.

 Знову на зльоті

На жаль, прямих рейсів між регіонами немає. Адже дві години польоту Одеса – Львів — це дорогі квитки плюс 20 відсотків ПДВ. На пальне — теж ПДВ. Зважте, що додаткові податки не нараховуються на рейси за кордон, тому більшість перевізників і не вважає за потрібне розвивати мережу українських рейсів.

 

На міжнародних ринках розвиваємо туристичні потоки між Україною та Йорданією, Іраном. Також доправляємо чимало людей транзитом до Європи і назад. Кожен пасажир, перевезений через Київ, — це наша перемога, конкуренція за нього скрізь дуже висока.

 

На європейських і міжконтинентальних маршрутах ми теж не втратили, а наростили потужності. Збільшили майже удвічі кількість рейсів до Варшави, Праги, Вільнюса, Амстердама, Рима, відкрили маршрути до Венеції, Болоньї, Аліканте, Малаги, зробили щоденними Нью-Йорк і Пекін, відновили пряме сполучення зі Шрі Ланкою.

 

— Цікаво, як ви долали російську пропаганду на іноземних ринках?

 

— Отут я можу подякувати редакції журналів «Міжнародний туризм» і «Welcome to Ukraine», які багато зробили для пропагування України у світі. Великий вам уклін. Для нас це велика допомога.

 

Ми запрошували до України туроператорів і журналістів із різних країн та показували, що тут можна відпочивати і робити бізнес, що в нас безпечний аеропорт, що ми знаємо різні мови... Залучали посольства. Шведський посол особисто вмовляв співвітчизників прислати літаком МАУ своїх діточок, щоб ті заспівали У Києві традиційних різдвяних пісень і переконались у безпечності та гостинності України.

 

— Як змінився ваш пасажиропотік порівняно з довоєнним?

 

— Гарне запитання. 35–37 відсотків становлять українці, їхній потік не досяг довоєнного рівня. Проте загалом ми перевершили тодішні досягнення за рахунок іноземних транзитників: французьких вірмен возимо до Вірменії, ізраїльтян — до Америки, грузинів — до Іспанії… Де бачимо можливості, туди й прямуємо.

 

— Напевно, складно вклинитись у нові ринки?

 

— Дуже. Але в нас є бажання, українська наполегливість, чудовий персонал, особливо наші бортпровідники, до яких дуже гарне ставлення у світі. Є і щедра програма лояльності «Панорама-клуб», розгалужена географія польотів, вигідні ціни.

 

— До речі, про ціни. Що означає для пасажира словосполучення «мережевий низькотарифний авіаперевізник»?

 

— Перший у світі, не забувайте!

 

Це означає, що ви можете летіти не лише з пункту «А» в пункт «Б», а й із пересадкою, зареєструвавшись на наш рейс і на наступний. Наші закордонні маршрути мають стикування з внутрішніми українськими. Такого в лоукості не запропонують. Як і квитків у агенціях із продажу та в турфірмах.

 

При цьому ціни конкурентні. Бо, якщо летите з МАУ без багажу, ви не платите за сусіда, в якого два багажні місця, — «середнє арифметичне» вже в минулому. Хто бажає обрати місце в салоні, будь ласка — це коштує 5 доларів, але той, хто згоден сидіти будь-де, заплатить менше. Можете або обійтися без харчування, або замовити страви — і не бутерброд, а вареники, крученики, бануш… Пропагуємо українську кухню. Йдеться вже не про те, як скоротити страви, а як розширити асортимент, бо зростає попит. Візитка шеф-кухаря є на кожній страві: хочете покритикувати чи запропонувати рецепт — будь ласка.

  Знову на зльоті 

Інструментом здешевлення є інтернет. Адже не треба вже наймати стільки персоналу для реєстрації в аеропортах, якщо можна отримати посадковий талон онлайн.

 

Завдяки всьому цьому ми часом дешевші за лоукост.

 

— Супер. А що з ідеєю створення євроазійського хабу на базі МАУ та «Борисполя»?

 

— Процес іде. Зокрема розвиваємо співпрацю з Китаєм. Наступного року, коли отримаємо нові далекомагістральні літаки «Боїнг-777», відкриємо там й інші пункти, окрім Пекіну. Плануємо рейси до Чикаго, в Канаду…

 

Хочемо, щоб через Київ діставалися й українських міст. Тому треба всім разом розвивати туризм усередині країни та прийом іноземних гостей.

 

— Більш ніж удвічі наростити парк літаків до 2021 року — це багато?

 

— План складний, але реальний. У Східній Європі ми вже входимо в трійку за обсягами перевезень, і це не кінець.

 

— Чи встигають за вашими обсягами, новаціями, якістю туроператори? Як іде співпраця з ними?

 

— Спільно з ними розширюємо горизонти! Якби не вони, не було б прямих рейсів на Бангкок і Коломбо. Багато туроператорів уже знаються не лише на пляжному туризмі, а й на масовому екскурсійному, комбінують різні міста в країнах прибуття.

 

Є з ким співпрацювати й з прийому в Україні. Самі виходимо на обласні адміністрації, формуємо турпродукт. Знову-таки — привозимо туроператорів і журналістів з інших країн.

 

— Яка частка чартерів у вашому розкладі, як вона змінюється?

 

— Чартерів більшає, як і регулярних рейсів. Три потужні туроператори є постійними замовниками на напрямках Єгипту та Туреччини.

 

Українські туроператори тепер частіше практикують формат «бек-ту-бек»: одні туристи прилітають, інші відлітають. Це здешевлює поїздки.

 

До речі, МАУ як ніхто здатна забезпечити 3-4 чартери на день, адже має гарні лайнери і самостійно обслуговує літаки.

 

— Чим порадуєте туристів і операторів перед літнім сезоном?

 

— Новими напрямками є Київ – Будапешт, Запоріжжя – Тель-Авів. Повертаємо Київ – Батумі. Другий сезон буде Київ – Паланга. Нарощуємо частоту до Рима, Мілана й Венеції. Є і новий внутрішній рейс Київ – Херсон: на море і по кавуни.

 

— Порадьте нашим читачам, як здешевити собі подорожі з МАУ.

 

— Тим, хто часто літає, рекомендую приєднатися до програми лояльності «Панорама-клуб». Участь нічого не коштує. Авіамилі не обов’язково накопичувати на безкоштовний квиток — завдяки їм можна отримати знижку або сплатити за багаж. Даруємо знижки до особистих дат пасажирів: дня народження, річниці весілля…

 

На нашому сайті ціни зазначаються з припуском плюс-мінус три доби. Вартість змінюється, залежно від попиту, наявності багажу тощо. Вибирайте дешевший варіант.

 

Маємо також груповий тариф — від 10 відсотків. Збирайте компанію з 10 осіб, і один із її членів фактично отримає безкоштовний квиток!

 

Першими про всі акції та бонуси дізнаються отримувачі нашої інформаційної розсилки. Всім раджу підписатися на неї.

 

Встигайте за нами і літайте з нами!

 

А наш улюблений журнал «Міжнародний туризм», який відзначає 25-річчя, хочу привітати й подякувати йому за багаторічну творчість і розвиток туризму. Краще за це видання та братній англомовний журнал «Welcome to Ukraine» ніхто не розповідає українцям про світ, а світові — про Україну. Бажаю, друзі, щоб до вас стояла черга по переклади всіма мовами світу. Подорожуймо разом!

 

 

 

www.flyuia.com

 


Адреса редакції:
вул. Кловський узвіз, 15, Київ, 01021
Тел./факс: 254-5190/93, 288-9625
Всі зауваження та питання просимо надсилати за електронною адресою intour.magazin@gmail.com

Всі права захищені. Міжнародний туризм, 2005.

Копіювання та передрук інформації з сайту дозволено тільки з письмової згоди Редакції.

Думка авторів публікацій не завжди відповідає думці редакції.

Відповідальність за достовірність фактів, власних назв та імен, інших відомостей несуть автори.


Туристична виставка UІTT

Welcome to Georgia! National Tourism Award

16-я Азербайджанская Международная Выставка «Туризм и Путешествия»

Медицинский туризм

ЯРМАРОК ПОДОРОЖЕЙ-2017

МАНСАНА:: Туристична агенція. Відпочинок на морі. Екзотичний відпочинок. Екскурсійні тури. Гірськолижні тури.